سر فصل های دوره “ریگ پیشرفته”:

درس اول
صفر تا صد ریگ اتومبیل کارتونی با جدیدترین تکنیکهای ساخت (لینک این درس در فروشگاه)
در این درس می آموزیم:
  • * قابلیت دفرمه شدن به طرق مختلف.
  • * قابلیت اضافه کردن سیستم داینامیک به چرخ ها و کمک فنر بطوریکه با هر بار توقف اتومبیل کمک فنرها بصورت کاملا داینامیک عمل نموده حتی قابلیت تنظیم حالتهای مختلف داینامیکی.
  • * ریگ چرخ ها به دو صورت دستی و اتوماتیک و دارا بودن سه حالت Driver-Timing-Free
  • * قابلیت حرکت در سطح ناهموار
درس دوم
ریگ حرفه ای صورت کاراکتر (لینک این درس در فروشگاه)
در این درس می آموزیم:
  • * در این درس، کارآموزان تمامی مسائل مربوط به ریگ صورت را فرا خواهند گرفت. بطوریکه بعد از گذراندن کامل این درس براحتی میتوانند هر نوع کاراکتر (واقعی و کارتونی) را با جدیدترین روشها ریگ نمایند.
درس سوم
ریگ قطعات صنعتی
در این درس می آموزیم:
  • * این درس مربوط به بازار کار میباشد که در آن کارآموزان بیشتر به ریگ قطعات صنعتی خودرو، هواپیما، قطار و … خواهند پرداخت.
درس چهارم
ریگ کاراکتر کارتونی
در این درس می آموزیم:
  • * صفر تا صد ریگ کاراکتر کارتونی.
  • * قابلیت دفرمه شدن به طرق مختلف.
  • * قابلیت Squash-Stretch برای حالتهای دست، پا و کمر.
درس پنجم
ریگ صورت کاراکتر با آناتومی نامتعارف
در این درس می آموزیم:
  • * در این درس کارآموزان تمامی مسایل مربوط به ریگ صورت کاراکتر با آناتومی نامتعارف را فرا خواهند گرفت. بطوریکه بعد از گذراندن این درس براحتی میتوانند کاراکترهایی بصورت واقعی و کارتونی را ریگ نمایند.
درس ششم
اسکین پیشرفته
در این درس می آموزیم:
  • * در این درس تمامی تکنیک ها و مسایل مربوط به پوست دهی برای کاراکتر انجام خواهد شد.
  • * آموزش انواع اسکریپت های مربوط به اسکین.
  • * بررسی اسکین کاراکتر با سیستم BlendShape.
  • * اسکین کاراکترهای چاق بصورت پروژه محور.
درس هفتم
آشنایی با انواع پلاگین ها و اسکریپت های ریگ
در این درس می آموزیم:
  • *در این درس تمامی پلاگین ها و اسکریپت های شاخص در ریگ آموزش داده خواهد شد.
درس هشتم
داینامیک ریگ
در این درس می آموزیم:
  • * در این درس کارآموزان سیستم ریگ در حالتهای مختلف داینامیک را فرا خواهند گرفت.
  • * ساخت طناب داینامیکی، قابلیت ریگ و ساخت کنترلر برای طناب که طناب ریگ شده میتواند از سیستم جاذبه زمین و انواع بادها پیروی کند.
  • * ریگ داینامیک در قطعات HardSurface.
  • * ریگ داینامیک در کاراکتر بطوریکه اجزای بدن کارکتر از سیستم داینامیک پیروی کرده و قابلیت Mode مختلف برای کارکتر که در چه زمانی انیمیت شده و در چه زمانی از سیستم داینامیک استفاده کند.
مثال: کاراکترهای زیادی در یک اتومبیل قرار دارند که حرکت خود را از اتومبیل دریافت کرده و براساس حرکت و توقف اتومبیل، عکس العمل نشان می دهند. این مورد بدون دخالت هر گونه اسکریپت و تمامی مراحل با سیستم Node مایا قابل اجرا خواهد بود.
درس نهم
ریگ حیوانات
در این درس می آموزیم:
  • * سیستم ریگ حیوانات بررسی خواهد شد.
  • * همچنین سیستم مفاصل و سیستم ماهیچه ها بررسی می شود.
  • * ریگ کاراکتر چهار پا، صفر تا صد، بصورت پروژه محور، انجام خواهد شد.
درس دهم
آموزش ساخت ماهیچه بصورت حرفه ای
در این درس می آموزیم:
  • * کارآموزان در این درس تمامی تکنیک های ساخت ماهیچه را با استفاده از پلاگین قدرتمند Muscle System فرا خواهند گرفت.
درس یازدهم
ترانسفورمر ریگ
در این درس می آموزیم:
  • * مسائل مربوط به ترانسفورمرها بررسی خواهد شد.
  • * تبدیل شدن یک کاراکتر به کاراکتر دیگر.
  • * تبدیل شدن انواع قطعات به یکدیگر (بطوریکه کارآموزان بعد از گذراندن این درس براحتی قادر خواهند بود تمامی اشکال رو به یکدیگر تبدیل نمایند.)